Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Idag, 11:14 0 kommentarer
Vilken underbar dag vi fick på Ingarö Golfklubb den 7:e juni.
Årets upplaga av Kenta Ohlsson Trophy samlade 70 stycken grönvita själar med huvudfiguren Kenneth "Kenta" Ohlsson i fokus i en fantastisk Bajen-golfbil där han körde runt och hejade på alla lirare.
Det är underbart att som tävlingsledare stå och se alla golfare ramla in i olika grönvita, och en del tigerrandiga, kläder. Morsa på varandra, snacka lite skit och bara mysa i väntan på att spelet ska starta.
Och allra roligast är förstås att se när lagkaptenerna anländer. Där kom svenske mästaren Robin Sundin med bandyspelande son som sällskap. Där var ständigt leende Hans-Göran Elo från hockeyn. Christer Fursth och Peter Holm som firar 25-årsjubileum som våra enda, hittills, svenska mästare på herrsidan.
Annika Eriksson, SM-guld med damerna, slog sig i slang med handbollens Lasse Arvidsson och vid ett bord satt Peter Uhlbäck, Sulo Vaattovaara och Bosse Larenius och pratade minnen från 80-talet. Som Fredrik Forsén sa:
-Så häftigt att träffa killar man lirat med men inte sett på 30 år!
Spelet drog igång och det var ett nöje att följa ledartavlan i appen och se att så många gjorde fina resultat.
Och tänk, för första gången i tävlingens historia fick vi se en Hole-In-One. Det var Isak Hollinger som lyckades på det 14:e hålet.
Bäst i tävlingen var Eric Engström som anmälde sig kvällen innan. Eric som egentligen bara skulle komma med golfbilen ville lira också. Och som han spelade. 41 poäng!
-Vilken grej. Det här var otroligt roligt, sa Engström med pokalen i hand.
Lasse Arvidssons gäng vann lagtävlingen. I kvartetten ingick Brian Hunter, Geir Larum och Isak Hollinger.
Efter spelet käkade vi middag och "gonade" oss i kvällssolen.
Stort tack till Ingarö GK, Molind AB, Salems GK, Hammarby Fotboll, Hammarby Bandy och Hammarby Handboll som bidrog till prisbordet.
Och tack till alla spelare som samlade in 6000 kronor som vi skänker till bandyn och handbollen.
Årets kaptener var:
Robin Sundin, bandy. Dubbel svensk mästare med snart 20 år i A_laget.
Christer Furst, fotboll. Svensk mästare med Bajen 2001. Det säger allt.
Peter Holm. Också svensk mästare det magiska året 2001.
Thomas Lundin, fotboll. ”Cup-Ludde”. Öste in mål andra hälften av 80-talet.
Annika Eriksson, fotboll. Svensk mästarinna med damerna. Mångårig boss i StFF.
Peter Uhlbäck, fotboll. Kom från Brage. Var med och slog ut S:t Mirren i magisk match.
Bo Larenius, fotboll. Den riktige ”Super-Bo”. Ständig gäst i vår tävling.
Tomas ”Mini” Berg, ishockey. Nio säsonger i A-laget. Slog ut AIK i kvalet 1993.
Conny Rydqvist, bandy. Sköt upp Bajen i högsta serien 1995. Vi är kvar där sen dess.
Anders Johnson, ishockey. Målskytt i den mest klassiska matchen nånsin. SSK 1982.
Göran Paulsson, fotboll. Bossen som värvade 2001-laget, men klev av innan guldet.
Hans-Göran Elo, ishockey. 24 elitseriematcher. I Bajen sen barnsben.
Sulo Vattovaara, fotboll. Den första ”Sulan”. Har tagit grönvita medaljer och spelat i OS.
Johan Wiland, fotboll. Vilken värvning det var när Johan skrev på för Bajen!
Fredrik Forsén, fotboll. Också ständig gäst. Urstark mittfältare runt 80/90-skiftet.
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer